press roomPUBLICATIONS, ARTICLES AND CONFERENCES

CFI Group collaborates with numerous Italian and international publications on Customer Satisfaction issues. CFI Group consultants participate as speakers at conferences as experts in different areas of research specialization:

  • Automotive
  • Finance & banking
  • Mass consumption
  • Media
  • TLC
  • Trade, GDO e GSS
  • Utilities & Energy

To learn more about CFI Group methodology and practical applications, please visit the dedicated pages.

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SCIENTIFIC PUBLICATIONS

CLIENTI SODDISFATTI – VINCITORI E VINTI NELLA BATTAGLIA PER LA PREFERENZA DEI CONSUMATORI

di Claes Fornell
Franco Angeli (2008)

The Satisfied Customer: Winners and Losers in the Battle for Buyer Preference

di Claes Fornell
Palgrave Macmillan (2008)

SOCIETING. Il marketing nella società postmoderna

di Giampaolo Fabris
ETAS (2008)

Misurare la soddisfazione. Come valutare la soddisfazione in tempi di crisi

a cura di Cristina Bombelli e Barbara Quacquarelli
Sviluppo & Organizzazione – ESTE (Marzo/Aprile 2009)

La razionalizzazione della rete di distribuzione: il caso Breil

di Daniele Corsaro, Giancarlo Nadin, Simone Pizzoglio e Stefano Sacco
Micro & Macro Marketing – IL MULINO (Marzo 2006)

Il contributo dei venditori alla soddisfazione del cliente: un’analisi nel mercato finanziario

di Paolo Guenzi, Riccardo Becagli e Roberto Riccardi
Micro & Macro Marketing – IL MULINO (Febbraio 2004)

Cosa pensa di 3M?

di Simone Pizzoglio
3M Innovazione – 3M ITALIA S.p.A.

Analizzare e gestire la Dealer Satisfaction: un’analisi empirica nel mercato degli orologi

di Paolo Guenzi, Simone Pizzoglio e Roberto Riccardi
Economia e Marketing – ETAS (Agosto 2004)